C-IZEBs (Cooperative Intelligent education & electromobility Zero Energy Buildings)
Το έργο C-IZEBs (Cooperative Intelligent education & electromobility Zero Energy Buildings) ή αλλιώς «Συνεργατική ευφυής εκπαίδευση και ηλεκτροκινητικότητα σε κτίρια μηδενικής κατανάλωσης ενέργειας» πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του Προγράμματος Συνεργασίας Interreg V-A Ελλάδα- Κύπρος 2014-2020 με στόχο τη δημιουργία Πρότυπων Ευφυών Σχολικών Κτηρίων Σχεδόν Μηδενικής Κατανάλωσης που θα παρέχουν βέλτιστη αίσθηση άνεσης και την ενίσχυση της βιώσιμης κινητικότητας, μέσω σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.
Τα εκπαιδευτικά κτίρια αποτελούν το 80% των δημοσίων κτιρίων στην Κύπρο και η πλειονότητά τους χαρακτηρίζεται από χαμηλή ενεργειακή απόδοση και κακή ποιότητα εσωτερικού αέρα. Ως εκ τούτου, η ενεργειακή αναβάθμιση του υφιστάμενου σχολικού κτιριακού αποθέματος έχει άμεση επίδραση στην υγεία και στην παραγωγικότητα των μαθητών, αλλά και στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας των δημόσιων κτιρίων, συμβάλλοντας στην ικανοποίηση των στόχων της Ευρωπαϊκής Ένωσης για μια οικονομία χαμηλού άνθρακα.
Για την αντιμετώπιση και ορθή επίλυση του προβλήματος, τόσο η επιστημονική βιβλιογραφία όσο τα αποτελέσματα της έρευνάς μας σε τυπικές σχολικές αίθουσες της Κύπρου καταδεικνύουν ότι η εφαρμογή ήπιων, παθητικών και ενεργητικών στρατηγικών είναι οι καταλληλότερες ενδεδειγμένες ενέργειες. Σημειώνεται πως η χρήση των μέτρων αυτών θα λειτουργήσει και εκπαιδευτικά ως προς τους μαθητές, ενισχύοντας το ρόλο της εκπαίδευσης, καθώς θα διαμορφώσει αντίληψη ενεργειακής και περιβαλλοντικής ευαισθησίας και συνείδησης στις επερχόμενες γενεές.
———–
The project C-IZEBs (Cooperative Intelligent education & electromobility Zero Energy Buildings) was carried out within the framework of the Interreg V-A Cooperation Program Greece-Cyprus 2014-2020 with the aim of creating Intelligent School Building Standards with Almost Zero Consumption Buildings that will provide an optimal sense of comfort and the enhancement of sustainable mobility through electric vehicle charging stations.
Educational buildings represent about 80% of public buildings in Cyprus and most of them are characterized by low energy efficiency and poor indoor air quality. Therefore, the energy upgrade of the existing school building stock has a direct impact on health and productivity of students, but also on reducing the energy consumption of public buildings, contributing to the satisfaction of the European Union’s goals for a low carbon economy.
To address and properly solve the problem, both the scientific literature and the results of our research in typical classrooms in Cyprus demonstrate that the application of passive and active strategies are the most suitable actions. Finally, it is noted that the use of these measures will also work educationally for the students, strengthening the role of education, as it will shape the perception of energy and environmental sensitivity and consciousness in the coming generations.
Δείτε εδώ την συνέντευξη της Χρύσως Ηρακλέους, Αρχιτέκτονας Μηχανικός, Εργαστήριο Ενέργειας και Περιβαλλοντικού Σχεδιασμού Κτηρίων