Τελετή λήξης στο Ζηνώνειο Ελεύθερο Πανεπιστήμιο

Share:

Ο αγαπημένος θεσμός της Λάρνακας μετρά 23 χρόνια

Χρονιά με δυσκολίες και περιοριστικά μέτρα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022 ένεκα της πανδημίας του κορωνοϊού, αλλά αυτό δεν στάθηκε εμπόδιο στην ολοκλήρωση με επιτυχία του 23ου κύκλου διαλέξεων του Ζηνώνειου Ελεύθερου Πανεπιστημίου στη Λάρνακα. Κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους, πραγματοποιήθηκαν συνολικά 11 διαλέξεις με πλούσια θεματολογία. Η τελευταία διάλεξη πραγματοποιήθηκε την Τρίτη, 10 Μαΐου 2022, παρουσία όλων των εμπλεκόμενων φορέων. Πολύτιμη ήταν και φέτος η στήριξη του Δήμου Λάρνακας, της Προοδευτικής Κίνησης Λάρνακας, του Ραδιοφωνικού Ιδρύματος Κύπρου και της εφημερίδας Πολίτης τόσο στη διοργάνωση όσο και στην προβολή των διαλέξεων.

Κατά τη διάρκεια της αποχαιρετιστήριας τελετής, απονεμήθηκαν πιστοποιητικά συμμετοχής στο κοινό, που παρακολούθησε τις θεματικές του Ζηνώνειου. Εκ μέρους του Δημάρχου Λάρνακας, χαιρετισμό απηύθυνε ο Πρόεδρος της Επιτροπής Πολιτισμού, κ. Άθως Καζαντζής, εκ μέρους του Γενικού Διευθυντή του ΡΙΚ, ο Δημοσιογράφος Κώστας Μιχαηλίδης και εκ μέρους του Πρύτανη του Πανεπιστημίου Κύπρου, η Εκπρόσωπος Τύπου του Ιδρύματος, κα Δόξα Κωμοδρόμου. Χαιρετισμό απηύθυναν επίσης ο Πρόεδρος της Προοδευτικής Κίνησης Λάρνακας, κ. Πέτρος Κρασάς και ο Πρόεδρος της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών, κ. Κώστας Κατσώνης.

Η τελευταία διάλεξη είχε τίτλο: «Ανατροφή της νέας γενιάς στην ψηφιακή εποχή». Ο εισηγητής αυτού του ενδιαφέροντος θέματος κ. Νεκτάριος Παρτασίδης, Υποψήφιος Διδάκτορας στο Τμήμα Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Κύπρου, αναφέρθηκε στη μετάβαση από την αναλογική τεχνολογία στην ψηφιακή, συμβάλλοντας στην εδραίωση της κοινωνίας της πληροφορίας και στην αλλαγή της φύσης των παραδοσιακών τρόπων διαπροσωπικής επαφής σε πολιτικό, πολιτισμικό, κοινωνικό, επαγγελματικό επίπεδο. Για τους δείκτες ψηφιακής πρόσβασης, τόνισε ότι περισσότερα από δύο τρίτα του παγκόσμιου πληθυσμού χρησιμοποιούν κινητό τηλέφωνο σήμερα, ενώ οι χρήστες μέσων κοινωνικής δικτύωσης τον Ιανουάριο του 2022 άγγιξαν τα 4,62 δισεκατομμύρια, που ισοδυναμεί σχεδόν με το 60% του παγκόσμιου πληθυσμού.

Περαιτέρω, ο κ. Παρτασίδης τόνισε ότι οι δημογραφικοί και άλλοι παράγοντες, όπως η ηλικία, κοινωνική διαστρωμάτωση, φύλο, αναπηρία ή άλλα πολιτισμικά στοιχεία, κλιμακώνουν τις κοινωνικές ανισότητες σε ζητήματα προσβασιμότητας και τεχνολογικού (αν)αλφαβητισμού. Τέλος, αναφέρθηκε και σε μερικές πρακτικές λύσεις, οι οποίες βοηθούν στο να γεφυρωθεί ουσιαστικά το «ψηφιακό χάσμα» μεταξύ παιδιών και γονέων. Έφερε ως παράδειγμα το συγχρονισμό των γονέων, ώστε να αποκτήσουν γνώσεις και πρακτικές δεξιότητες στις νέες ψηφιακές τεχνολογίες, την από κοινού διαδικτυακή ψυχαγωγία των γονέων με τα παιδιά τους για να κερδηθεί η «ψηφιακή εμπιστοσύνη και φιλία» και τη μελέτη των όρων χρήσης και πρόσβασης σε ψηφιακές ρυθμίσεις, ειδικά για μικρότερα παιδιά.

Τη διάλεξη συντόνισε η Δρ Νάσια Κλεάνθους, Ειδική Επιστήμονας στο Τμήμα Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Κύπρου.

Previous Article

Θεσμοθέτηση συνεργασίας ανάμεσα στο  Πανεπιστήμιο Κύπρου και το Θέατρο ΑντίΛογος

Next Article

Εορτασμός της 161ης επετείου από τη γέννηση του Rabindranath Tagore

You may also like

Leave a Reply

Your email address will not be published.